Saaremaa Viin, „Vali vunts!“

Saaremaa löi uue naljaerakonna, mille nimeks sai Eesti Vuntsikandjate Partei (Estonian Moustache Party). Kasutasime ära europarlamendi valimisi, saades nii kuhjaga tasuta meediakajastust. Vuntsikandjate Partei oli oma humoorikate teemaga kohal seal, kuhu oli suunatud meedia tähelepanu, see oli päevakajaline. Saarema poolt kange alkoholi tarbijale tehtud läbi aegade suurim ja mönusaim promokampaania, milles tarbija sai ise reaalselt osaleda, mida ta sai ise kogeda ja oma söpradega jagada.

Uuringute järgi oli Saaremaa kaotamas populaarsust 20–40 a noorte meeste hulgas. Kampaania eesmärk oli pakkuda elamust nooremale sihtrühmale ja müüa kampaaniatooteid kampaaniaperioodil 50% rohkem.

Saaremaa viina 0,5 ja 1 l pudeliga sai tasuta kaasa naljakad kunstvuntsid. Lisaks sai spetsiaalsel kampaanialehel www.valivunts.ee liituda Eesti Vuntsikandjate Parteiga, laadida üles oma vuntsipilt, õppida selgeks diskotantsu liigutus, osaleda parima vuntsitantsu esitaja vöistluses, vaadata Vuntsikandjate Partei ja tantsuvöistluses osalejate videoid ning vöita Vuntsikandjate Partei identiteediga varustatud auhindu. Tasuta sai alla laadida taustapilte, kuulata ansambel Trafficu poolt spetsiaalselt vuntsikandjatele loodud hümni ja alla laadida mobiilihelinaid. Samuti sai teha söbrale väikest tünga, kus temast ilmub uudislugu Eesti suurima päevalehe Postimees internetiväljaande esilehel. Iga Vuntsikandjate Parteiga liituja sai arvutist välja printida enda pildiga spetsiaalse passi, millega sai hiljem allahindlust pidude sarjas, mis toimusid kolmes Eesti linnas: Tallinna klubis Hollywood, Pärnu klubis Bravo ja Tartu klubis Maasikas Saaremaa Moustache Party Disco nime all. Neile, kes ise ei suutnud endale vuntse kasvatada vöi hankida, loodi spetsiaalne kodulehekülg www.tasutavunts.com, kust sai vuntse välja printida.

Vuntsikandjate Partei tippüritus toimus Rabarocki raames, kus Saaremaa oli peasponsor ja Vuntsikandjate Partei oli esindatud diskotelgiga. Rabarock 12.–13. juunil oligi Saaremaa viina 2009. aasta suvekampaania körghetk, kus 6000 inimest rokkis kaks päeva mudas, vuntsid ees, roosad diskosärgid seljas. Tulemusena suurenes Saaremaa kampaaniatoodete (0,5 l ja 1 l pudel) müük kampaaniaperioodil 63% võrreldes tavaperioodiga (loodetud 50% asemel). Trafficu poolt uuesti sisse lauldud Polyphoni lugu „Discoshow“ mängiti aktiivselt kui vuntsikandjate hümni. Eesmärk saada juurde nooremat sihtrühma sai täielikult täidetud.